Supportverktyg

Få hjälp med webbaserad support. Ladda ner vårt nedan och starta applikationen. Följ sedan instruktionerna som följer.

Nodia QuickSupport, verktyg för fjärrservice och delning av skrivbord via internet för PC och Mac.

RemoteDesk-applikationen, fjärrverktyg för säkerhet med våra eller egen-hostad server. För att säkerställa integritet och prestanda ska uppgifter för ID/Relay-server anges. Kontakta din personliga rådgivare för mer information.

Ytterligare versioner av verktyg för webbaserad support finns att hämta här.

Skapa ett serviceärende

Du kan skapa ett serviceärende i vår Helpdesk. För att skapa ett ärende måste du vara registrerad avtalskund samt inloggad.

FAQ

Här nedan kan du få hjälp med att hitta svar och förklaringar på ofta ställda frågor.

Går det betala för Microsoft 365 per månad?

Ja, du väljer själv om du vill betala för ditt Microsoft 365 per månad eller årsvis. Men tänk på att det tillkommer en faktureringsavgift vid månadsbetalning, denna slipper du vid årsvis betalning.

Kan användarna i Microsoft 365 ha olika licenser?

Ja, det går bra att blanda licenserna mellan användarna i Microsoft 365. Som exempel skulle 4 användare kunna ha Microsoft 365 Basic medans 2 användare har Microsoft 365 Standard som inkluderar Office-applikationerna.

Går det få hjälp att komma igång med Microsoft 365?

Självklart får du hjälp av oss med Microsoft 365. Kontakta oss på 010-516 28 28 så hjälper vi dig att komma igång.

Bör man komplettera Windows med ett antivirusprogram?

Windows Defender är ett grundläggande antivirusskydd som följer med Windows operativsystem. Önskar man komplettera detta med ett extra antivirus för ökad säkerhet går detta alldeles utmärkt. Vi rekommenderar Webroot Secure Anywhere som är modernt, lätt och kraftfullt vilket gör att du som användare knappt märker av skyddet trots hög effektivitet. Fråga oss om du vill veta mer vilka antivirusprogram vi kan erbjuda och hjälpa dig med.